Åh himla god mat igår alltså!

2010-09-03 @ 09:53:34 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

Ja jag och min sambo gjorde fläskkotletter med vitlöksås :D
Åh det var så där så man kan typ dö av det, *mums*



vi gjorde det i en ugnsfast form, vi tog 6 st kotletter.
Går även bra med fläskfile :D

2 st cantadouostar vitlök och örter
3 dl vispgrädde
2,5 dl creme fraiche
2 vitlöksklyftor (vi tog bara en)
salt och svartpeppar

Sätt ugnen på 200 grader.
stek köttet i smör, och salta och peppra.
Lägg sedan bitarna i formen.
Vispa ihop osten, grädden och creme fraichen. Ha i lite salt och peppar.
Pressa sedan i vitlökarna.
Häll såsen över köttet.

Grädda i ca 20 min eller tills den blir gyllenbrun .

Vi serverade detta med en grönsallad!
Smaklig måltid!!!
Supergott!

Städade även i skafferiet igår, dock kastade jag ju inte allt.
Sambon följer inte LCHF slaviskt ;) Så han fick ha kvar lite go'saker... :D

               
FÖRE                                 EFTER

Lite skillnad blev det ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback