Igår var det pizzatime!

2010-09-05 @ 11:58:38 Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()

Jajamen. och det var gott ska ni veta. :D


Hemma gjord pizzasallad! Godast om man gör den dagen innan, men god även om man gör den samma dag.

1 vitkålshuvud
2 msk olivolja
1½ msk vitvinsvinägers
½ tsk salt
2 krm svartpeppar


Smarrig pizza!

Botten:
120 g cream cheese
4 ägg
1,8 dl vispgrädde
ca 5 dl riven ost (den som ni tycker om) vi hade riven gouda tror jag det var.
1 msk krydda (någon som passar till pizza, vi hade grönsakskrydda faktiskt)

Gör så här:
Slå på ugnen 175 grader.
Klä en långpanna med bakpapper, helst med hög kant.
Vispa ihop cream cheese och äggen till en jämn smet.
tillsätt sen grädden och ca 1 dl av osten. Vispa ordentligt.
Blanda sen i resten av osten :D
Häll det på plåten och gör en jämn yta.
Grädda i ca 25-30 min tills den blir gyllene.

Under tiden den är i ugnen så fixar ni tomatsåsen!
1 burk krossade tomater
Kryddor efter smak (vi hade cayennepeppar, oregano, salt och peppar)
1 grönsaksbuljong
Låt koka upp och svalna.

När botten är klar så har ni på tomatsåsen och det ni vill ha på.

vi hade champinjoner, strimlad skinka, baconbitar och ost.

Sen ska den in i ugnen i ca 5 min i 200 grader. Tills osten smält.

Var verkligen supergott!! :D
trodde inte det skulle bli samma sak, men det var gott. Jag är nöjd iaf.
Blev kvar till matlåda idag med.
Så det räcker ett tag. Beroende på hur många man är dock ;)


Kommentarer

Postat av: Diana

Inget mjöl i botten? :O

2010-09-05 @ 13:23:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback