Kvällsmaten :D

2010-09-03 @ 17:47:08 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

Ja idag blev det typ tacopaj :D
Var väldigt gott!





Tacopaj! Ugn 225 grader i ca 15 min, tills den får lite färg.

400 g köttfärs
1 röd paprika
1½ del vatten
kryddor (kommer vilka under) funkar även med 50 g Santa Maria tacokrydda
2 tomater
4 dl creme fraiche
2 dl riven ost
1 burk champinjoner

Kryddblandning:
½ tsk salt
2 tsk chilipulver
2 tsk paprikapulver
1 tsk vitlökspulver
1 tsk lökpulver
1 tsk spiskummin
2 krm cayennpeppar

Fräs köttfärsen och löken, blanda i kryddblandingen och vatten.
Hacka paprika och tomat. Blanda i dom i creme fraichen, och häll i ost och champinjoner.
Häll sedan i köttfärsen i en ugnssäker form, och häll den kalla röran ovanpå.

sen är det bara att vänta. :D

Var väldigt gott!

Så kan rekommendera den med.

Inte trodde jag att diet mat kunde smaka så gott :D

Men tycker det funkar.
Simmade 50 längder igår, 40 längder var 1 km.. :D
Duktiga jag!

jag har gått ner ca 4 kilo sen jag började med LCHF. Dock är det väl mkt vatten som går ur en men ändå :D

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback